Lap-FölDI 2 - Online hírek és érdekességek

Üdvözlöm a Kedves Olvasót! Lap-Föld az online média apró szegmense, ahol Önöket tájékoztatjuk a mindennapokról- hírek, tudósítások, érdekességek, és sok egyéb... fókuszban szűkebb pátriámmal- Tapolcával. Dancs István

Csökkenő festékpiacon erősített a Trilak – Stratégia a siker mögött


A festékpiaci eladások mintegy 25%-kal csökkentek az elmúlt három évben, a több mint százéves múltra visszatekintő Trilak Festékgyártó viszont nem csupán tartani, hanem erősíteni is tudta piacvezető szerepét. Évértékelő sajtótájékoztatóján a cégcsoport vezetősége nem titkolta, mivel tudta válságban is növelni forgalmát.

trilak1.jpg

A magyar festékpiac meglehetősen koncentrált, hiszen három gyártó (Trilak, Akzo Nobel, Polifarbe) képviseli a forgalom 70%-át. Ezen három gyártóból – a recesszió miatt – már csak kettőnek van magyarországi gyártása, az Akzo Nobel 2010 végén zárta be itthoni gyárát.

A festékpiac volumenében 25%-kal, értékben 13%-kal csökkent 2008-hoz képest, amikor a Trilak részesedése volumenben 38,3% volt. Jelenleg a festékfogyasztás volumenét 40,1%-ban Trilak termékek adják, vagyis majdnem minden második vásárló, legyen az professzionális vagy egyéni felhasználó, a Trilak portfóliójából választ magának festéket. „Hogy minek köszönhető a Trilak megerősödése a recessziós környezetben? Erős márkáinknak, folyamatos beruházásainknak, piaci újdonságainknak és végül, de nem utolsó sorban dedikált munkatársainknak. A 2012-es előrejelzések további 3%-os mennyiségi visszaesést prognosztizálnak, mely további kihívások elé állítja a piaci szereplőket. Bíztató jel ugyanakkor az első két hónapi ingatlan adásvételek száma (ez a szám nagyban befolyásolja a dekoratívfesték-piacot), mely majdnem duplája volt a 2011-es évinek, a februári emelkedés pedig már nem az előtörlesztésnek köszönhető. A recesszió mellett a piaci szereplőknek nagyon erős nyersanyag-áremelkedéssel is szembe kell nézniük, amit egy recessziós környezetben nem lehet teljesen a fogyasztókra hárítani. Ugyanakkor sajnos a 2012-es értékbeli növekedést az áremelések fogják adni..” – mondta Raskó Attila, a Trilak Festékgyártó Kft. marketingigazgatója.

Az, hogy az általa képviselt márkák ebben a recessziós környezetben is növelni tudták piaci részesedésüket, egyrészt maguknak az erős, olyan hagyományokkal rendelkező, Superbrands és Magyarbrands díjakkal egyaránt kitűntetett márkaneveknek tudható be, mint a Héra, a Trinát vagy a Lazurán.

Természetesen a hagyományok tisztelete mellett a beruházásoknak is fontos szerep jut, és nem állhatnak meg: a cég 2010-ben 365 millió, 2011-ben 418 millió forintot ruházott be, 2012-ben 338 millió forintot fordít fejlesztésekre. Hogy erre vásárlói oldalról is megmutatkozik az igény, azt többek közt az is mutatja, hogy a Trilak új (az elmúlt négy évben bevezetett) termékeinek forgalmi aránya közel 8%-t tesz ki. A termékfejlesztés során egyébként mindig figyelemmel kísérik az aktuális színtrendeket is, hogy a divatnak megfelelő árnyalatokkal jelenhessenek meg piacon.

E mellett a Trilak volt az első cég, amely a nehéz gazdasági körülmények között olyan támogatási lehetőséget ajánlott a magyar kereskedőknek a Trilak Stúdió bolthálózat létrehozásával, ami biztosíthatta számukra a talpon maradást, megerősödést, a festők továbbképzését pedig egy ingyenes, moduláris rendszerben vállalta fel.

A vállalatnál ugyanekkor nagyon alacsony, 5%-os a fluktuáció, sok dolgozó több tíz éve itt dolgozik, sőt, vannak olyan családok, amelyek több generációja is trilakosnak vallhatja magát.


Bővebb információ:

Megbízható munkaadó és kereskedelmi partner

A siker részben olyan tradicionális és elismert magyar márkáknak köszönhető, mint a Héra vagy a Trinát, amely termékek gyártása jelenleg közel 300 magyar embernek biztosít stabil megélhetést. A vállalatnál nem voltak leépítések, minden érintett kapott bérkiegészítést, az alkalmazottak oktatására 2011-ben 18 millió forintot költöttek, amelyet 2012-ben is szeretnének fenntartani.

2008-ban átdolgozott kereskedelmi stratégiájuk is hasonlóan szilárd. Kiemelten fontos, hogy a független festékboltoknak, szakkereskedéseknek minden támogatást megadjanak, hogy az egyre csökkenő piacon is sikeresek lehessenek – ehhez különböző mélységű együttműködési lehetőségeket kínálnak. A legszorosabb forma a Trilak Stúdió hálózatához való csatlakozás, amely nem csupán egy kereskedelmi megállapodás: a partnerek festékboltjai mind a vásárlóknak nyújtott szolgáltatáso

kban, mind külső és belső látványban felveszik a versenyt a nagy áruházakkal. Négy évvel ezelőtt három ilyen bolttal indult el a hálózat, ma már 34 Trilak Stúdió található országszerte. Idén hat új boltot alakítanak át.


Ingyenes, okleveles szakképzés

Felvállalták a festőszakma népszerűsítését és az utánpótlásképzést, valamint gyakorló festők számára az új technológiák megismertetését. 2010-ben, 45 millió forintos beruházással épült újjá a Festőakadémia 300 négyzetméteres helyszíne, ahol egyedülálló, ingyenes továbbképzést biztosítanak szakképzett festők számára. Ez év szeptembere és 2012 februárja közt 270 főt képeztek elméleti és gyakorlati órákon.

A Szakma Kiváló Tanulója Versenyen ötödik éve vállaltak főszponzori szerepet, a szakiskolák számára folyamatosan adományoznak anyagot a gyakorlati képzésekhez (2011-ben 18 iskola számára összesen 4.260 litert), szerveznek szakmai oktatásokat vagy gyárlátogatást. Minden évben megválasztják az Év Festőjét. Ezen túl 2011-ben két tehetséges magyar festőt szponzorált és készített fel a londoni WorldSkills versenyre, mely a

világ legnagyobb, fiatal szakemberek számára szervezett megmérettetése.

A Lakberendezők Országos Szövetségének aranytámogatójaként arról született külön megállapodás, hogy lakberendező tanulóknak és LOSZ-tagoknak külön lakberendező modul képzést indítanak.


Csr-programok és környezetvédelem

Üzleti tevékenységük mellett vállalták, hogy lehetőségeikhez mérten színesebbé tegyék környezetüket, azon belül is elsősorban a rászorulókon segítsenek. A tavalyi évben 32 intézmény felújításához ajándékoztak összesen 93 alkalommal, 18.000 liter festéket. Iskolák, óvodák, kórházak, könyvtárak, színházak, játszóterek és közösségi terek felújítása valósult meg minőségi Trilak termékekkel.

A Budapesti Városszépítési Program keretében klasszikus művészeti produktum, egy hatalmas szemet ábrázoló kép került ki a pesti alsó rakpartra. Nem csak a városlakóknak szeretnének örömet okozni, hanem fiatal képzőművészeknek is teret adnának az önmegvalósításra. Ehhez a programhoz kapcsolódik a városi graffitiverseny, ahol mindenki kiélheti a kreativitását, a háromdimenziós aszfaltverseny, a Tűzfal projekt, melynek keretein belül Budapesten a Király utcában és a Dohány utcában megvalósult játszótéri tűzfalak kifestése. Jelenleg egy különleges, óriás méret

ű faldekoráció készítése mellé álltak a Nemzeti Színház 10. évfordulójának alkalmából, amely a Nemzet Színészei közül kilenc elhunyt, kiváló és elismert magyar művészt jelenít meg a Rákóczi híd pesti lábazatán.

A Trilak büszke arra, hogy festékeivel ilyen városszépítő projektek megvalósulását támogathatja, de természetesen ott is jelen van, ahol éppen a legnagyobb szükség van a segítségre. A felsőzsolcai árvízkatasztrófa után a cég a Karitásszal együttműködve húszezer liter festéket adományozott a károsultaknak, ami mintegy 300 ház felújítására volt elegendő. Az iszapkatasztrófa áldozatait a Napfény Alapítvány segítségével támogatták az újjáépítésben.

Kiemelt figyelmet fordítottak a környezet védelmére is. 2010-től 30%-kal csökkentették fajlagos vízfelhasználásukat, 2011-től pedig 30%-kal csökkentették fajlagos szén-dioxid-kibocsátásukat és különös figyelmet fordítanak rá, hogy ne kerüljön semmilyen káros anyag a talajba és a vizekbe. Mérnökeik folyamatosan dolgoznak környezetkímélőbb alapanyagok és technológiák bevezetésén. Ennek eredményeként csökkentették a felhasznált biocidok és csomagolóanyagok mennyiségét, felhasznált alapanyagaik 72%-a természetes eredetű. 2011-ben a hagyományos lakkbenzint aromásmentes lakkbenzinre cserélték termékeikben.

A Trilak Festékgyártó a kiváló csapatmunkában, több mint százéves hagyományaira és erős, megbízható magyar márkáira építve, minőségi és környezettudatos termékeivel szeretné a jövőben tovább erősíteni piacvezető pozíciójá

t, s irányt mutatni a magyar festékpiacon. 2010-ben 365 millió, 2011-ben 418 millió forintot ruházott be, 2012-ben 338 millió forintot fordít fejlesztésekre.


Formáld saját képedre a világot, hogy jól érezd magad benne! - Herczeg Zoltán festékköntöst tesztelt


Herczeg Zoltán divattippje 2012-re egészen egyszerű és tőle egyáltalán nem szokatlan: „fejezd ki önmagad!" Mindenkinek más a stílusa, más divatirányzat áll közel a szívéhez, más áll jól életstílusához, egyéniségéhez, habitusához, korához, bőrszínéhez, hajához, testalkatához...Ha bátrak vagyunk, és az ízlésvilágunkhoz illesztjük a dolgainkat, sokkal jobban fogjuk magunkat érezni, mintha mindig az aktuális trendek követésére törekednénk. Az önkifejezésre, a színek használatára pedig szerencsére manapság már nem csak az öltözködésben van lehetőségünk - hanem például otthonunk vagy munkahelyünk falain is.

trilak2.jpg

„Amióta divattal, divattervezéssel kezdtem foglalkozni, sőt már jóval előtte is, a nagyon erős, élénk színek foglalkoztattak. Soha nem kedveltem a feketét, szürkét, fehéret. Ruháimon is szinte kizárólag ezek az élénk színek jelentek meg, főleg a piros, narancs, újabban a pink, magenta, ciklámen. Mikor saját üzletem lett, az volt a vágyam, hogy a boltomat is ugyanúgy tudjam felöltöztetni, mint saját magamat, ergo a falakra húzom a ruháimat, a rám jellemző dizájnt, így például a rettentő erős színeket. Ez 10-15 évvel ezelőtt hatalmas problémát jelentett, mert az a fehér alapfesték sehogyan sem akart élénkülni, sötétedni, hiába nyomtam bele tonnaszámra a színezőpasztákat... Márpedig nekem akkor is sötétbordó, élénkpiros, csillámló arany és hasonló 'egyszerű, hétköznapi' színekre volt szükségem. Volt vele bajom elég. Később, amikor lehetőség nyílt a festékboltokban szín kikevertetésére, elsők közt tértem be. Időt és pénzt nem sajnálva színeztem újra az otthonomat és az üzletemet a saját képemre, s kerültem közelebb a megoldáshoz. Ekkor lett a mostani üzletem fala például magenta" - mesélte a beltéri falfestékekkel való kalandjait Herczeg Zoltán divattervező, miközben végigpörgette kezében a Trilak legnagyobb, 2175 színt tartalmazó NCS+RAL kártyáját.

A festékipar fejlődéséről néhány perccel később a Festőakadémia gyakorlótermékben kapott igazán teljes képet, hiszen hazánk vezető festékgyárának meghívására egy falikép elkészítésére vállalkozott.

„Hihetetlen, mennyit fejlődtek a festékek, a színek! Az egyszeri földlakó kész színekből válogathat, megveszi szépen a dobozba zárt színes festékköntöst, és otthon azt úgy húzza fel a falára, ahogy csak óhajtja... Ugyanúgy megjelennek itt is a csodás színkompozíciók, mint a divatiparban, az enteriőrdizájn területén vagy az autók esetében.

Engem ráadásul nem csak a színek kápráztatnak el, hanem azok eredete, elnevezése is. Csak egy példa: mikor hallottuk utoljára a drapp szót? És milyen szín is az tulajdonképpen? Helyette itt a bézs, az ekrü, a csau, csupa olyan szín és szó, beszédes fantázianév, mint például a Praliné vagy az Elefántcsont. Ezeket a kilencvenes években még nem is ismertük, mára pedig a szókincsünk részévé váltak, még ha nem is mindig tudjuk pontosan, melyik mit is jelent és milyen árnyalatot takar valójában. Most döbbenek rá igazán, hogy már lehetőség nyílik gyakorlatilag mindent a végsőkig perszonalizálni, a saját ízlésvilágunkra és adottságainkra illeszteni, és a hozzám hasonló lökött fazonok is megtalálhatják a számításukat. Kedvet kaptam újra átalakítani!" - mondta, s közben elégedetten nézegette „herczegzolis" alkotását.


Forrás: Rózsár Lilian ísenior PR Manager- Republic Group






Weblap látogatottság számláló:

Mai: 1 041
Tegnapi: 292
Heti: 2 583
Havi: 7 069
Össz.: 441 117

Látogatottság növelés
Oldal: Hírek- Csökkenő festékpiacon erősített a Trilak- Stratégia a siker mögött
Lap-FölDI 2 - Online hírek és érdekességek - © 2008 - 2017 - lapfoldiketto.hupont.hu

Ingyen honlap és ingyen honlap között óriási különbségek vannak, íme a második: ingyen honlap

Adatvédelmi Nyilatkozat

A HuPont.hu ingyen honlap látogatók száma jelen pillanatban:


▲   Itt: töfc - Vatera.hu
X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »